Logo MENell'ambito delle attività seminariali promosse dal Corso di Laurea Magistrale in Mathematical Engineering, un relatore d’eccezione: Enrique Zuazua (DTRC-Bilbao & Universidad Autónoma de Madrid) terrà il 17 gennaio alle 11.30 in Aula Scipione Bobbio, sede di Ingegneria della Scuola Politecnica e delle Scienze di Base, una conferenza dal titolo

Dynamic control: Mathematical challenges and applications

ABSTRACT: Mathematics have been developed for generations, along several civilizations, to quantify, measure, explain and understand the surrounding world. Our modern society would not be possible without Mathematics. Mathematics and Language constitute, probably, the main distinguishing features of human nature. During its evolution, Mathematics got involved into, almost, all aspects of our life. The daily uses of Mathematics are numerous, and increasingly relevant. And this is particular the case in the context of modern Control Engineering. In this lecture, avoiding unnecessary technicalities, we shall present some aspects of the Mathematics of Control, describing some of the basic mathematical and computational tools, and also some relevant applications to the control of fluids and structures.

Scopo della conferenza è quello di evidenziare l'importante ruolo della moderna teoria matematica dei controlli nell’ambito dell’Ingegneria presentando sia gli aspetti matematici e computazionale della teoria, che alcune rilevanti applicazioni al controllo dei fluidi e delle strutture.

Il seminario è aperto a tutti gli interessati

In allegato la locandina.

LOCANDINA